renault koleos vs mazda cx-5

بحث مقایسه مزدا سی‌ایکس-۵ و رنو کولیوس با دو مبحث ایمنی خودرو و خدمات پس از فروش‌ آن ها توسط کارزگاید به پایان رسیده که براتون ترجمه کردم.

:ایمنی
رنو کولئوس
کولیوس کره جنوبی را با شش کیسه هوا ، ای‌بی‌اس ، پایداری (ای‌اس‌پی) و کنترل کشش ، توزیع نیروی ترمز ، ای‌ای‌بی به جلو ، دوربین معکوس ، هشدار برخورد به جلو و هشدار خروج از خط ، ترک می کند. دو نقطه ایزوفیکس و سه محدودیت بالای اتصال وجود دارد.

ذن و اینتنز همچنین دارای سنسور اخطار نقطه کور و پارکینگ جانبی هستند.

از زمان معرفی آن در سال 2016 ، آنکپ سعی در تست تصادف رنو برای داشتن رتبه ایمنی ندارد. یورنکپ در سپتامبر سال 2017  یک امتیاز پنج ستاره به مشخصات ایمنی یکسان با اینتنز به آن اعطا کرده است.


مزدا CX-5
ایمنی جایی است که مزدا سی‌ایکس-۵ بالای سر و شانه ایستاده است.

هشدار عزیمت خط ، کمک به نگه داشتن خط ، دوربین معکوس ، سنسور پارکینگ عقب ، هشدار توجه راننده ، ترمز اضطراری مستقل (ای‌ای‌بی) و کنترل کروز تطبیقی ​​، و همچنین تیرهای بلند خودکار ، برف پاک کن و چراغهای جلو ، همه به صورت استاندارد در کل موجود است.

اما صبر کنید ، بیشتر به این دلیل است که ماشین تست آکرا ما دارای سنسورهای پارکینگ جلو ، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی و مانیتور نمای اطراف است.

با این حال در نسخه ارتقاء یافته مدل 2020 ، تشخیص عابر پیاده در شب برای سیستم ای‌ای‌بی است.

لیست تجهیزات ایمنی موجود در سی‌ایکس-۵ ، حتی در ارزان ترین آن ، معیار سنجشی است که باید از سایر خودروها - از جمله مدل های مارک های پریمیوم - اندازه گیری شود.

پس جای تعجب ندارد که مزدا سی‌ایکس-۵ دارای اولین ایمنی پنج ستاره آنکپ در اولین آزمایش در سال 2017 است.

اس یو وی با اندازه متوسط ​​مزدا 95 درصد در آزمون سرنشین بزرگسالان به دست آورد ، در حالی که معاینه محافظت از سرنشینان کودک نمره 80 درصد را به دست آورد.

در مورد طبقه آسیب پذیر عابرین پیاده جاده ای و كمكهای ایمنی ، سی‌ایکس-۵ به ترتیب به 78 و 59 درصد كاهش یافته است.


خدمات پس از فروش:
رنو کولئوس
برای رفع هرگونه مشکل ، رنو 5 سال ضمانت نامحدود کیلومتر و چهار ساعت کمک در کنار جاده را ارائه می دهد. هزینه های خدمات برای سه سال اول بسته شده است و در هر دو بنزین و دیزل ، فواصل سرویس 12 ماهه / 30،000 کیلومتر چشمگیر است.

قیمت سه سرویس اول 349 دلار برای بنزین و 369 دلار برای دیزل است. این یک معامله واقعی است ، با هزینه های اضافی مانند فیلتر های موجود در وب سایت.

همانطور که در اتومبیل خواهر ایکس‌تریل وجود دارد ، به نظر می رسد قابلیت اطمینان با وجود چند خطای معمولی بسیار عالی است. اجرای دورگردهای متداول در اینترنت هیچ مشکلی برای موتور معمولی کشف نکرد.

ارزش فروش کمی پایین تر از خودروهای اهدا کننده ژاپنی است.


مزدا CX-5
مزدا سی‌ایکس-۵ مانند سایر وسایل نقلیه جدید مزدا استرالیا با ضمانت پنج ساله / نامحدود کیلومتر همراه با ضمانت شش ساله ضد خوردگی و 5 سال کمک در کنار جاده همراه است.

فواصل خدمات هر 10،000 کیلومتر یا 12 ماه است.

هزینه های خدمات اساسی بین 347 و 378 دلار تا 160،000 کیلومتر یا 16 سال متناوب خواهد بود ، اما موارد اضافی مربوط به تعمیر و نگهداری هزینه اضافی خواهد داشت.

به عنوان مثال ، فیلتر کابین باید هر 40،000 کیلومتر جایگزین شود و هزینه اضافی آن 80 دلار می باشد ، در حالی که نیاز است که هر شاخه جرقه ای هر بازه 60،000 کیلومتری با هزینه 327 دلار تجدید شود.

به این ترتیب ، پنج سال اول سرویس دهی ، با محاسبات ما برای 2.5 لیتری توربو بنزین سی‌ایکس-۵ آکرا ، 2092 دلار برای خریداران هزینه خواهد داشت.

کارزگایدf:id:renaultkoleos:20200702235751j:plain