رنو کولیوس ۲۰۲۱

رانندگی
در جاده چگونه است؟

مانند مدل های پایه از همان پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ با حجم 128 اسب بخار بهره می برند که در چندین اتومبیل دیگر در این محدوده وجود دارد. این پیشرانه با یک گیربکس شش سرعته همراه شده و تنها چرخ های جلو را به حرکت در می آورد و تعویض دنده از نظر احساس مثبت و محکم است.

با 236 پوند گشتاور ، گشتاور آن به اندازه کافی ناراحت است که می تواند سریعتر از سرعت رسمی 11.4 ثانیه تا 62 مایل در ساعت پیش رود. پالایش به جای برجسته بودن قابل قبول است ، اگرچه در یک سفر دریایی صدای موتور کمی وجود دارد.

فرمان مستقیم برای اتومبیلی به این اندازه است و با وجود ارتفاع ، کولیوس تمایلی به چرخش ندارد وقتی به طور آزمایشی آن را در جهت چند پیچ ​​جالب قرار دهید. و با این وجود خیلی هم محکم نیست. در واقع ، در خیس کردن دست اندازها کاملاً خوب است.

سراغ موتور 2.0 لیتری 174 اسب بخاری بروید و به طور پیش فرض تمام چرخ محرک را دریافت می کنید. داشتن یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک 1500 پوند اضافی هزینه دارد. و این پول به خوبی خرج شده است ، زیرا متناسب با موتور 2.0 لیتری است و گشتاور 280 پوند را که از 2000 دور در دسترس است ، بهتر بهره می برد.

با 9.5 ثانیه زمان 0-62 مایل در ساعت ، هنوز همه چیز سریع نیست ، که به نظر ما تا حدی به یک گیربکس اتوماتیک بستگی دارد که بیشتر برای صرفه جویی و تصفیه تنظیم شده است تا سرعت واقعی. هنوز هم به نظر می رسد که این کاملاً با رفتار آرام سازگار است.

 

فضای داخلی
چیدمان ، پایان و فضا

داخل رنو کولئوس
اولین چیزی که هنگام نشستن در داخل کولیوس جدید متوجه خواهید شد این است که چقدر جادار به نظر می رسد. درب را ببندید ، تورفتگی های انگشتی را که در داخل درب بغل قرار دارد ، یادداشت کنید و خود را در یک صندلی رانندگی کاملاً راحت ببینید.

سطح راحتی ولوو ایکس سی ۹۰ کاملاً راحت نیست اما در عین حال بسیار خوب است. یافتن موقعیت رانندگی راحت آسان است ، اگرچه پدال های اتومبیل تست سمت چپ ما فقط کمی به راست جابجا می شوند. باید منتظر بمانیم تا ماشین به انگلستان برسد تا ببینیم آیا این ماشین به آنجا منتقل می شود یا خیر.

دور تا دور کابین موادی هستند که از آنچه در خودروهای اخیر رنو مشاهده می کردیم ، ظاهر و احساس بهتری دارند. داشبورد بسیار قائم است و دسته های آن در دو طرف کنسول وسط قرار دارد ، در حالی که صفحات تزئینی در سراسر قسمت سرنشین مسافر در پانل های در بازتاب می گیرند و دوخت ضربدری و چرم نیز وجود دارد.

سطل های عمیق درب و یک هفت لیتری توله در زیر صندلی میانی محل ذخیره سازی زیادی را فراهم می کند و رنو حساب می کند که فقط در کابین 35 لیتر فضای عجیب و غریب وجود دارد. از عقب ، صندوق عقب دارای فضای مفید 579 لیتری است که به لطف پشتی صندلی های عقب تاشو 60/40 می توان آن را به 1795 لیتر افزایش داد. ارتفاع بار بوت اندکی زیاد است ، اما کف آن صاف است ، بنابراین لب برای واگذاری وسایل بزرگ وجود ندارد.

فضای مسافر عقب یکی از برگ برنده های رنو است و دارای فضای سر و پا است که به راحتی در بین بهترین بخش ها قرار دارد. دو صندلی بیرونی دارای نقاط ایزوفیکس هستند و به راحتی راحتی صندلی های جلو هستند. حتی صندلی عقب میانی نیز فقط توسط یک تونل انتقال کوچک محدود نمی شود.

مزیت دیگر کسانی که در پشت قرار دارند ، دو پورت شارژ یو‌اس‌بی و یک پریز برق 12 ولت است ، بنابراین نباید درگیری بر سر این که چه کسی دستگاه های خود را شارژ کند ، درگیر شود. یک بسته آب و هوایی 400 پوندی تهویه صندلی های جلو را که از قبل گرم شده اند و یک گزینه گرمایش را به دو صندلی عقب خارجی اضافه می کند. این بسته همچنین به یک فرمان گرم شده و جلوپنجره اضافه می کند و رانندگی در زمستان را راحت تر می کند.

 

f:id:renaultkoleos:20210211062619j:plain

topgear