2014 رنو کولئوس بررسی: دیزل

موتور دیزلی یک واحد چهار سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ با قدرت 127 کیلووات در 3750 دور در دقیقه و گشتاور 360 نیوتن متر در 2000 دور در دقیقه است - با توجه به اینکه برخی بنزین های توربو تا 350 نیوتن متر ارائه می دهند و برخی رقبا بیش از 400 نیوتن متر دارند ، رقم های استثنایی نیست. نیروی خود را از طریق یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو می فرستد.

موتور به طور شگفت انگیزی در سرعت ساکت است ، هنگام کروز در آزادراه یا با سرعتی بیش از 60 کیلومتر در ساعت به سختی قابل شنیدن است. اما در ترافیک بسیار ناخوشایند است و ارتعاشات زیادی وجود دارد که از طریق کابین در حالت بیکار احساس می شود.

این موتور از نظر قدرت و کارایی هیچ معیاری را تعیین نمی کند ، دمای آخر 7.0 لیتر در 100 کیلومتر است ، در حالی که دیزل مزدا علی رغم اینکه بیش از وزن اضافی زیربنای محرک چهار چرخ آن است ، فقط 5.7 لیتر در 100 کیلومتر می لغزد.

اگرچه استفاده از آن موتور منطقی خوبی است در صورت عدم فشار بر روی آن ، تاخیر قابل توجه توربو در شتاب ناگهانی وجود دارد و تحویل نیرو به اندازه خطوط دیافراگم و پیشرفته مانند دیزل های رقیب مانند سی‌ایکس-۵ تنظیم کننده معیار یا هوندا سی‌آر-وی. به هیچ وجه موتور نیست ، اما مشعل های روغن تصفیه شده بهتر و تصفیه شده دیگری وجود دارد

ما همچنین متذکر شدیم که ماشین از حالت سکون خم خواهد شد ، گویی جعبه دنده قادر به پیش بینی زمان نیاز به چرخ دنده اول نیست. این انتقال همچنین برخی از تغییرات ناخوشایند ناخوشایند را نشان می دهد ، به ویژه در زیر گاز گاز سخت.

کولیوس که براساس همان زیربناهای قبلی نیسان ایکس تریل فعلی ساخته شده است ، در مورد رفتارهای جاده ای خود نیز یک کیف مخلوط است.

فرمان سبک است و می تواند کند واکنش نشان دهد - به این معنی که مانور پارک کردن ممکن است کمی بیشتر از آنچه انتظار دارید ، طول بکشد. هنگامی که حتی کمی بیشتر از شرایط رفت و آمد متوسط ​​تحت فشار قرار می گیرید ، کمبودهای مربوط به پیشرانه مشخص می شود: در گوشه های بادی مستقیماً به جلو فشار می آورد ، سرعت در دست کم است و ما متوجه چرخش چرخ زیاد و هدایت گشتاور می شویم (جایی که فرمان تحت شتاب سخت به سمت دیگر می کشد) به ویژه در سطح جاده های مرطوب.

سواری کولیوس محکم و غالباً ناخوشایند است ، که بخشی از آن به دلیل رینگ های 18 اینچی آلیاژی آن است. ما آن را نسبت به برجستگی های بزرگتر در جاده کاملاً تیز و در سطوح ناسازگار ناآرام دیدیم ، اگرچه در جاده های صاف خوب است....

 

f:id:renaultkoleos:20201008033711j:plain

منبع کارادوایس