بررسی رنو کولئوس

موتورها ، عملکرد و درایو

فرمان مرتب ، سواری خوب در بزرگراه و موتورهای پانچ شده ، کولیوس را به رانندگی با ارزش تبدیل می کند
نام کولیوس قبلاً در یک اس‌یو‌وی متوسط ​​استفاده شده بود که در سال 2010 کنار گذاشته شد. این مدل جدید هیچ چیزی را با آن ماشین به اشتراک نمی گذارد. اکنون این یک اس‌یو‌وی بزرگ است که در بالای طیف رنو قرار دارد و هدف خریدارانی است که خواهان فضای کافی و احساس بازاریابی بیشتری هستند.

این پلت فرم بر اساس پلت فرم رنو-نیسان ساخته شده است ، بنابراین قطعات آن را با نیسان قشقایی و ایکس-تریل و همچنین اس‌یو‌وی کدجار خود رنو به اشتراک می گذارد.

کولیوس یک وسیله نقلیه نسبتاً چاق است و ارتفاع آن از سطح زمین به این معنی است که چابک ترین ماشین ممکن نیست. هنوز هم مهندسان خودرویی را تولید کرده اند که به خوبی هدایت می شود ، با پاسخ های شسته و رفته و مستقیم به ورودی های چرخ. ما همچنین از کنترل بدنه در گوشه و کنار تأثیر پذیرفته ایم ، زیرا تعداد زیادی از چرخ ها که می توانند این نوع اتومبیل ها را آزار دهند و میزان مشخصی از عزت را برای مسافران ایجاد کنند وجود ندارد. در نتیجه در جاده های سریع و روان راحت است ، اما کولیوس در چرخ های بزرگ 19 اینچی خود با سرعت کم کمی ناآرام به نظر می رسد ، اما برجستگی های قابل توجهی را خیس می کند. هنگامی که رنو سوار می شوید و به راحتی رانندگی می کنید ، و اگرچه اسکودا کودیاق، فورد کوگا را برای کیفیت کلی سواری شکست داده است.

فرمان مبهم و موقعیت رانندگی با تنظیم بالا به این معنی است که رانندگی دقیقاً سرگرم کننده نیست. کولیوس در مقایسه با برخی رقبا سنگین است و وزن آن 1829 کیلوگرم است ، و این حجم اضافی هندل آن را بی حس می کند. در همین حال ، متناسب نبودن وزن فرمان نیز لذت راننده را می گیرد.

دیزل 2.0 لیتری به یک گیربکس متغیر پیوسته (سی‌وی‌تی) متصل است ، اما این شرکت آن را در هفت مرحله طراحی کرده است که مانند دنده های معمولی عمل می کند. اینها حتی در حالت خودکار هم کار می کنند ، بنابراین دور موتورها با سرعت گرفتن به طور طبیعی بالا و پایین می روند. فقط اگر کمی بیشتر فشار دهید ، تفاوت در جعبه دنده را مشاهده خواهید کرد ، زیرا دور موتور افزایش می یابد و طولانی تر از واحدهای اتومبیل معمولی است.

همچنین می توانید جعبه را در حالت "دستی" قرار دهید ، اما در دنده تنظیم شده باقی نخواهد ماند - با افزایش سرعت ، برای شما "تغییر می کند" ، که باعث از بین رفتن شی حالت می شود. بهترین کار این است که به تنظیمات طبیعی عمل کنید.

سی‌وی‌تی به خصوص در کنار دی‌اس‌جی دو کلاچه اسکودا به صافکاری آسیب می رساند. وقتی از حالت سکون فاصله می گیرید ، دور زیادی می زند و بنزین جغجغه ای خیلی خوشایند نیست روی پاسخ دریچه گاز نیز تأثیر می گذارد ، زیرا وقتی پدال گاز را فشار می دهید تصمیم گیری در مورد سرعت موتور زمان زیادی می برد

 

موتورها
در نمونه کارهای اس‌یو‌وی کولیوس دو موتور دیزلی وجود دارد و نسخه کم مصرف آن یک واحد چهار سیلندر 1.6 لیتری 128 اسب بخار است که فقط با پیشرانه دو چرخ در دسترس است. به این ترتیب ، کولیوس در 11.4 ثانیه از صفر به 62 مایل در ساعت و حداکثر تا 115 مایل در ساعت شتاب خواهد گرفت. رقم گشتاور 320 نیوتن متر نیز نباید عطسه شود ، اما اگر کمی بیشتر بخواهید ، موتور 2.0 لیتری عملکرد خوبی دارد. با این حال ، جغجغه دیزل در مقایسه با برخی رقبا کمی شنیدنی است.

گشتاور 380 نیوتن متر است و قدرت 175 اسب بخار است که در کسوت دستی چهار چرخ ، زمان 0 تا 62 مایل در ساعت 10.7 ثانیه و حداکثر 126 مایل در ساعت را ارائه می دهد. سراغ گیربکس اتوماتیک CVT بروید و سرعت حرکت کولیوس حتی در خط خارج شده و در 9.5 ثانیه به معیار 62 مایل در ساعت می رسد. با ایجاد دور موتور ، احساس کندی از خط می کند.

 

f:id:renaultkoleos:20210117212926j:plain

autoexpress