مقایسه رنو کولیوس با پژو۲۰۰۸
سلام امروز آخرین بخش از مقاله رو با هم میخونیم، تو این بخش از منظر موتور و ترانس دو خودرو و مصرف سوخت اونها مورد بررسی قرار گرفته اند.
موتور و ترانس
رنو کولئوس
دو موتور در محدوده کولیوس موجود است. لایف، اینتنز، ذن و اسادیشن (نسخه محدود اجرا شده تقریباً 360 دستگاه ، مبتنی بر ایمنتنز) همه با اتومبیل 2.5 لیتری بنزینی رنو-نیسان در دسترس است.
زندگی 4*2 است در حالی که ذن و اینتنز فقط 4 *4 هستند. دیزل فقط در اینتنز موجود است.
این پیشرانه 2.5 لیتری 126کیلو وات / 226نیوتون متر را تولید می کند و اتومبیل های غیر ایدبلیودی را از 0 تا 100 کیلومتر در ساعت در 9.5 ثانیه سوق می دهد که عملکرد شتاب معقولی برای یک خودرو با این اندازه و وزن (1552 کیلوگرم) است. بنزینهای ایدبلیودی با وزن 56 کیلوگرم در 9.8 ثانیه به تن می رسند.
توربو دیزل یک موتور 2.0 لیتری است و با وجود موتور کوچکتر از بنزین ، قدرت بیشتری را در 130 کیلو وات و گشتاور قابل ملاحظه ای بیشتر در 380 نیوتن متر دارد. صفر تا 100 کیلومتر در ساعت در 9.5 ثانیه ارسال می شود.
چه در جلو و چه ایدبلیودی ، بنزین یا دیزل ، کولیوس با گیربکس اتوماتیک نیست اما انتقال مطلوب نیسان به طور مداوم متغیر (سیویتی) است. هیچ گیربکس دستی یا گزینه الپیجی وجود ندارد.
با توجه به مشخصات رنو ، ظرفیت بکسل ترمز شده در هر کیلوگرم بنزین 2000 کیلوگرم و به طرز جالب توجه 1650 کیلوگرم برای دیزل است. با توجه به اسب بخار قدرت و گشتاور فوق العاده ، عجیب به نظر می رسد ، اما در آنجا هستید.
در مورد اینکه آیا موتورها دارای کمربند زمان بندی یا زنجیره هستند ، هر دو موتور کمتری با زنجیره نگهداری هستند. با این وجود ، نسخه باتری یا هیبریدی وجود ندارد.
پژو 2008
تمام 2008 ها با همان سیلندر 1.2 لیتری توربوشارژ شده تولید می شوند و 81 کیلو وات (پایین 7 کیلو وات بر روی 1.6 قدیمی ، 21 کیلو وات بر روی 1.2 قدیمی) و 205 نیوتن متر (45 نیوتن متر بر روی 1.6 و 25 نیوتن متر بر روی 1.2 قدیمی) تولید می کنند. . در حالی که رقم قدرت با موتورهای 1.8 یا 2.0 مجهز به اتومبیلهای دیگر کلاس کلاس رقابت نمی کند ، میزان گشتاور کمی بیشتر از بیشتر است.
با حداکثر سرعت 11.3 کیلومتر در ساعت ساعتهای 0-100 کیلومتر در ساعت ساعت را متوقف می کند و وزن آن فقط 1188 کیلوگرم است.
نیرو از طریق یک اتوماتیک شش سرعته آیسین که پیش از این در 308 دیده می شود ، به چرخ های جلو می رود.
در مقایسه با موتورهای قدیمی 1.6 لیتری چهار ، موتور تیاچپی 12 کیلوگرم سبک تر است و برای کمک به کاهش مصرف ، از شروع کار برخوردار است.
مصرف سوخت
رنو کولئوس
طبق معمول ، آمار رسمی مصرف سوخت حدود 30 درصد خاموش است که تقریباً درست است. در روند صعودی ، کولیوس فقط بنزین استاندارد 91 رون را بنزین می نوشد.
بنزینهای دوچرخه 8.1لیتر / 100کیلومتر برمی گردند در حالی که ایدبلیودی بنزین کمی با سرعت 8.3لیتر / 100کیلومتر به دست می آورد. مسافت پیموده شده دیزل حدود 25 درصد در 6.1لیتر / 100کیلومتر بهتر است.
با توجه به این آمار ، اقتصاد سوخت به سختی تصمیم نخواهد گرفت که بخواهید نسخه های 4*4 را بخرید یا خیر. بررسی سریع داستانهای کولیوس قبلی ، ارقام 10.9 لیتر / 100کیلومتر برای سنگین ترین بنزین اینتنز را به دست می دهد. من به تازگی زندگی 4*2 را رانندگی کردم و کمی بیش از 11.0لیتر / 100کیلومتر کردم.
ظرفیت مخزن سوخت همان بنزین در مقابل دیزل با 60 لیتر است.
پژو 2008
پژو ادعا می کند 4.8لیتر / 100کیلومتر در چرخه ترکیبی. در روز پرتاب ، با ترکیب خوبی از بزرگراه ها و جاده های خاکی و انواع درایورها ، بعد از 400 کیلومتر در حال اجرا ، 7.3لیتر / 100کیلومتر مشخص شده را مشاهده کردیم.
2008 نیاز به حق بیمه بدون لیست دارد.
کارزگاید