خبر قطع فروش رنو کولئوس در انگلستان و ادامه فروش آن در استرالیا 

خبر قطع فروش رنو کولئوس در انگلستان و ادامه فروش آن در استرالیا 

یکی از بزرگترین بازارهای فروش خودروهای فرمان راست جهان، یعنی انگلیس، رنو کولئوس را کنار گذاشته است. این شرکت می گوید با این وجود در نمایشگاه های محلی باقی خواهد ماند.

با وجود اخبار منتشر شده در مورد این شرکت در انگلیس، پرفروش ترین خودروی سواری رنو در استرالیا، اس یو وی متوسط ​​کولیوس، آینده خود را به صورت محلی بسیار بزرگ معرفی کرده است.

اتوکار انگلستان اعلام کرد که فروش کولیوس به دلیل کاهش تقاضا، فقط با 1007 ثبت نام در انگلیس در سال 2019 متوقف خواهد شد. دفتر مطبوعاتی رنو انگلیس نیز تأیید کرد که کولیوس از خط تولید حذف خواهد شد.

علیرغم از دست دادن یکی از بزرگترین بازارهای فرمان راست برای کولیو ، رنو می گوید تقاضا در استرالیا همچنان قوی است، با 2533 نمونه که سال گذشته در استرالیا فروخته شده گزارش شده است، البته پس از کاهش 15 درصدی از سال 2018، تقریباً 3000 نمونه فروخته شده گزارش شده است.

سخنگوی رنو استرالیا به کار ادوایس گفت: "هر برنامه ای برای حذف کولیوس" قطعاً در اینجا اتفاق نمی افتد.

وی گفت: "آنها تصمیمی برای بازار خود گرفته اند که برای آنها مناسب باشد."

سخنگوی رنو انگلستان به اتوکار گفت که تغییر دامنه مطابق با "سیاست رنو انگلیس در ارائه مناسب ترین وسایل نقلیه در بازار انگلیس برای مشتریان ما" است.

کار ادوایس می داند که حذف کردن مدل در انگلستان تاثیری در نسخه های رنو کولئوس در اینجا نخواهد گذاشت.

به صورت محلی، رنو در میانه بروزرسانی گسترده ای قرار دارد که تا پایان سال 2020 شاهد تجدید یا تمدید کل ترکیب هستیم.

رنو کولئوس جدیدترین به روزرسانی خود را در نوامبر سال 2019 با بازنگری سبک، طراحی به روز شده چرخ های آلیاژی و تغییر قدرت فقط در مدل بنزینی (چهار سیلندر 2.5 لیتری 126 کیلووات / 226 نیوتن متر) انجام داد و گزینه قبلی دیزلی را از بین برد.

نسل فعلی کولیوس که در سال 2016 در سطح جهانی معرفی شد، موتورهای اصلی و گیربکس خود را با نیسان ایکس تریل به اشتراک می گذارد، اما از سبک داخلی و خارجی بی نظیری استفاده می کند.

اگرچه فروش در طی بحران ویروس کرونا کاهش داشت، رنو کولئوس با 623 فروش در شش ماه اول سال 2020 همچنان پرفروش ترین وسیله نقلیه مسافرتی مارک فرانسوی است که 40.1 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دارد.

در بین رقبای متوسط ​​اس یو وی، رنوکولئوس از رقبایی مانند اسکودا کاروق، پژو 3008 و جیپ چروک پیشی گرفته است.

برای مقایسه، مدل های نسبتاً تازه وارد، ام جی اچ‌اس ، فروش 1124 را در مدت مشابه گزارش کرد، در حالی که تویوتا راو۴ با 15،544 تحویل خودرو، پیشرو در این بخش است.

 

f:id:renaultkoleos:20200711214438j:plain

منبع: کارادوایس