معرفی و مقایسه رنو کولیوس با رقبا!

معرفی رنو کولیوس:

رنو کولئوس یک کراس اوور جمع و جور است که اولین بار به عنوان یک خودروی مفهومی در نمایشگاه اتومبیل ژنو در سال 2000 و سپس در سال 2006 در موندیال اتومبیل پاریس توسط تولید کننده فرانسوی رنو ارائه شد. نسل اول کولیوس توسط رنو طراحی و توسط نیسان توسعه یافته و بیشتر تولیدات از کارخانه بوسان رنو سامسونگ موتورز انجام شده است.

رنو کولئوس سال‌ها با همان شمایل که چندان قابل مقایسه با محصولات این روزهای رنو نیست عرضه اندام می‌کرد. هرچند در سال 2011 نسخه فیس لیفت شده آن جایگزین شد و تا سال 2015 رنو هیچ نوآوری برای کولئوس خود به خرج نداد.

در سال 2016 نسل دوم رنو کولئوس را که نمادی از ابتکار و با پلت فرم نیسان ایکس تریل بود که در نمایشگاه پکن رونمایی کرد. خودرویی کاملا متفاوت با نسل اول آن! طراحی رنو کولئوس را الکسیس مارتوت طراح خلاق خودروکه چند سالی می‌شود با شرکت رنو همکاری می‌کند برعهده گرفته است و با قطعیت تمام می‌توان گفت  نبوغش قابل ستایش است. عرضه کولئوس در ایران بوسیله شرکت نگین خودرو تامین می‌شود که توانست پا به پای دیگر شاسی بلندهای روز مثل تویوتا راو4 در بازار ایران پیشتاز بماند.

در ادامه مقایسه برخی از رقبا با رنو کولیوس را خواهیم داشت.

f:id:renaultkoleos:20200814033059j:plain

مقایسه رنو کولیوس و نیسان ایکس تریل: 

نیسان ایکس تریل ۲۰۱۸ و رنو کولیوس ۲۰۱۸، در واقع، دوبرادر از یک رگ و ریشه‌اند که از مشخصات فنی یکسانی برخوردار هستند. هر دو خودرو از بازار دست دوم خوبی برخوردار هستند، اما رنو کولیوس خواهان بیشتری در بازار دارد و زودتر از نیسان ایکس تریل به فروش می‌رسد. هر دو خودرو از سواری نرم و بی‌صدایی برخوردار هستند اما رنو به دلیل برخوردار بودن از طراحی مدرن‌تر، برای قشر جوان مناسب‌تر است.

در آن سوی میدان نیز با توجه به سابقه برند نیسان در تولید خودروی دو دیفرانسیل، نیسان ایکس تریل گزینه بهتری برای پیمودن مسیرهای کوهستانی و آفرودی محسوب می‌شود. 

f:id:renaultkoleos:20201021190016j:plain

مقایسه رنو کولیوس و ولوو ایکس سی ۶۰:

با دو خودروی باکیفیت طرف هستید که انتخاب آن‌ها به سلیقه‌ی شخصی شما و البته بودجه‌تان بستگی دارد. اما بیان نکاتی در مورد این خودروها شاید بتواند در انتخاب بهتر به یاری شما بیاید. اگر به دنبال ایمنی بهتر، خودروی خانوادگی و جادار هستید یا آپشن‌های رفاهی بیشتری لازم دارید و البته بودجه‌ی شما اجازه می‌دهد، ولوو xc60 را انتخاب کنید اما اگر به دنبال یک خودروی مدل جدیدتر با خدمات پس از فروش بیشتر، قطعات یدکی قابل دسترس و البته طراحی جذاب‌تر هستید به سراغ رنو کلئوس بروید.

f:id:renaultkoleos:20201021185233j:plain

مقایسه رنو کولیوس و تویوتا راو۴:

تویوتا راو۴ از مزایایی همچون کیفیت ساخت بالا، متریال با کیفیت کابین، دوام فنی مطلوب، هزینه نگهداری کم و بازار دست دوم مناسب سود می برد و در مقایسه با رنو کولیوس از خدمات فنی گسترده تر و وفور بیشتر لوازم یدکی برخوردار است، اما رنو کولیوس در مقایسه با تویوتا راو۴ از ظاهر بسیار زیبا و شکیل تر سود می برد که تطابق بیشتری با سلیقه مشتریان ایرانی دارد.

به‌طور کلی باید بگوییم که هر دو این کراس‌اوورهای شهری در نوع خود بسیار کارا و باکیفیت ساخته شده‌اند؛ با این‌حال اساسی‌ترین نکته‌ای که می‌تواند دلیل ترجیح  یکی بر دیگری شود، تفاوت ظاهری آن‌ها است. با توجه به شمایل زیباتر رنو کولیوس و عایق‌بندی بهتر کابین آن، می‌توان این محصول فرانسوی را با اختلاف اندکی برنده رقابت با سامورایی ژاپنی دانست.

f:id:renaultkoleos:20201021185335j:plain

مقایسه کیا سورنتو و رنو کولیوس:

امکانات رفاهی کولئوس ۲۰۱۷ در مقایسه با سورنتو ۲۰۱۷ تا حدی بیشتر و راضی کننده تر می­باشد. اما برای تجربه رانندگی این “حد” معنی ندارد و کولئوس بهترین گزینه برای کسانی­ است که آرامش و آسایش بیشتر مهم­ترین ارزش آن­ها برای انتخاب خودرو است. در نهایت نیز، به طور کلی هر دو خودرو را می­توان بهترین در بین رقبای دیگر دانست؛ هر دو خودرو توانسته­اند در بازار ایران موفق باشند و رضایت حداکثری را از مشتریان خود برای خودرو و خدمات پس از فروش دریافت کنند.

f:id:renaultkoleos:20201021185503j:plain

مقایسه رنو کولیوس و هیوندای توسان:

 با مقایسه صورت گرفته بین هیوندای توسان  و رنو کولئوس ۲۰۱۷ می توان گفت که هر دو خودرو محصولات قابل تحسین و جذابی از نظر امکانات و طراحی هستند. در این بین رنو کولئوس ۲۰۱۷ از موتور قدرتمند تر و قوای محرکه  بهتری بهره می برد و در مقابل هیوندای توسان کم استهلاک تر و دارای قیمت پایین تری می باشد. پس اگر به رانندگی پر شتاب  با یک خودرو شرور علاقه دارید رنو کولئوس  با ظاهر هجومی گزینه مناسبی برای شما می باشد ولی بدانید که قطعات رنو به راحتی در کشور پیدا نمی شود. در مقابل هیوندای توسان یک خودرو کم مصرف و به همراه رانندگی نرم که بی دغدغه می توانید قطعات انرا در بازار پیدا کنید، پس هیوندای توسان می تواند یک انتخاب مطمئن و اقتصادی برای شما باشد. 

f:id:renaultkoleos:20201021185558j:plain

مقایسه رنو کولیوس و هیوندای وراکروز: 

اگر که به دنبال یک کراس اوور خانوادگی، همراه با مصرف سوخت پایین، شتاب گیری قابل قبول، ایمنی بالا و در نهایت ظاهری مدرن و جذاب هستید بی شک به سراغ رنو کولئوس بروید. اما اگر که قصد ندارید در این رنج قیمتی هزینه کنید و از طرفی دوست دارید رانندگی با یک خودروی با کیفیت را تجربه کنید به سراغ هیوندای وراکروز بروید. خودرویی ایمن، دارای امکانات رفاهی بسیار و همچنین سیستم تعلیق بسیار قوی به همراه رانندگی نرم. تجربه‌ای که در هیوندای وراکروز به دست می‌آورید کاملا متفاوت است.

 

Hamrah Mechanic