renault koleos vs mazda cx-5

ادامه مقاله در مورد موتور و ترانس دو خودرو صحبت کرده که باهم میخونیمش.

موتور و ترانس
رنو کولئوس
دو موتور در محدوده کولیوس موجود است. لایف، اینتنز، ذن و اس ادیشن (نسخه محدود اجرا تقریبا 360 دستگاه ، مبتنی بر اینتنز) همه با موتور بنزینی 2.5 لیتری رنو-نیسان در دسترس است.

لایف 4*2 است در حالی که ذن و اینتنز فقط 4*4 هستند. دیزل فقط در اینتنز موجود است.

این پیشرانه 2.5 لیتری 126کیووات / 226نیوتون‌متر را تولید می کند و اتومبیل های غیر ای‌دبلیو‌دی را از 0 تا 100 کیلومتر در ساعت در 9.5 ثانیه به حرکت در می آورد که عملکرد شتاب معقول برای خودروهای با این اندازه و وزن (1552 کیلوگرم) است. بنزینهای ای‌دبلیو‌دی با وزن 56 کیلوگرم در 9.8 ثانیه به ۱۰۰ می رسند.

توربو دیزل یک موتور 2.0 لیتری است و با وجود موتور کوچکتر از بنزین ، قدرت بیشتری در 130 کیلو وات و گشتاور قابل ملاحظه بیشتر در 380 نیوتن متر دارد. صفر تا 100 کیلومتر در ساعت در 9.5 ثانیه ارسال می شود.

چه در جلو و چه ای‌دبلیو‌دی ، بنزین یا دیزل ، کولیوس مجهز به گیربکس اتوماتیک نیست ، بلکه از طرف طرفداری نیسان به طور مداوم متغیر (سی وی تی) است. هیچ گیربکس دستی یا گزینه ال‌پی‌جی وجود ندارد.

طبق مشخصات رنو ، ظرفیت بکسل ترمز شده در هر کیلوگرم 2000 کیلوگرم برای بنزین و جالب توجه 1650 کیلوگرم برای دیزل است. با توجه به اسب بخار قدرت و گشتاور فوق العاده ، عجیب به نظر می رسد ، اما در آنجا هستید.

در مورد اینکه آیا موتورها دارای کمربند زمان بندی یا زنجیره هستند ، هر دو موتور کمتری با زنجیره نگهداری هستند. با این وجود ، نسخه باتری یا هیبریدی وجود ندارد.

مزدا CX-5
ماشین تست سی‌ایکس-۵ ما به یک موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری توربو بنزینی مجهز است که 170 کیلو وات و 420 نیوتن متر تولید می کند و درایو از طریق گیربکس اتوماتیک شش سرعته به هر چهار چرخ ارسال می شود.

ما قبلاً این موتور را آزمایش کرده ایم و در حالی که هیچ چیز در قسمت جلوی پیشرانه تغییر نکرده است ، ما هنوز طرفداران بزرگی از این موج بی دردسر هستیم.

به عنوان یکی از پرقدرت ترین موتورهای بنزینی که می توانید در کلاس اصلی اس یو وی با اندازه متوسط ​​وارد شوید ، به نظر می رسد که از خط دور شوید و موتور صفر تا 100 کیلومتر در ساعت را در 7/7 ثانیه با زحمت زیاد انجام میشود. .سبقت گرفتن در سرعت های آزادراه نیز آسان است ، زیرا گیربکس اتوماتیک با تغییر هوشمند ، یک سیم پیچ را برای برخی از بیشه های اضافی به راحتی لگد می زند.

گشتاور اوج از 2000دور در دقیقه در دسترس است و باعث می شود سی ایکس-۵ از رانندگی با سرعت آهسته تر به جای یک کار خسته کننده و آهسته لذت ببرید.

با این حال ، ما حساب می کنیم که اتومبیل شش سرعته فقط به موتور دیگر احتیاج دارد که بتواند رانندگی آزادراه ها را حفظ کند ، فقط برای این که باعث بهبود عملکرد موتور شود و کمی بیشتر موتور را پایین بیاورد.

اگر پرچمدار موتور 2.5 لیتری توربو بنزینی مورد علاقه شما نیست ، پیشرانه های دیگری در محدوده سی ایکس-۵ موجود است ، از جمله واحدهای بنزینی پایه 115کیلووات / 200نیوتون‌متر 2.0 لیتری که به یک گیربکس دستی شش سرعته جفت می شوند و بنزین بنزینی تنها 140 کیلو وات / 252 نیوتن متر با انتقال اتوماتیک است.

دیزل نیز در محدوده سی ایکس-۵ ارائه می شود ، یک اتفاق به طور فزاینده ای نادر همچون تویوتا راو۴ ، فورد اسپیس و سوبارو فورستر مدتهاست که دارای گزینه های سوزاندن روغن نیستند ، و در مورد مزدا یک دوقلو توربو با حجم 140کیلووات / 450نیوتون‌متر 2.2 لیتری است.

با این حال ، بر خلاف سه رقیب اس یو وی در اندازه متوسط ​​، مزدا سی‌ایکس-۵ خود را با هر نوع پیشرانه الکتریکی ارائه نمی دهد.

می توان استدلال کرد که در سال 2020 ، استرالیا هنوز آینده وسایل نقلیه الکتریکی را به طور کامل درگیر نخواهد کرد ، اما برای کسانی که مایل به جدیدترین فناوری پیشرانه ترکیبی یا افزونه ای هستند ، سی‌ایکس-۵ هنوز پاسخی (مانند اکثر رقبا) ندارد.

کارزگاید

f:id:renaultkoleos:20200630172939p:plain

f:id:renaultkoleos:20200630172929j:plain