renault koleos vs mazda cx-5
ادامه مقاله در مورد موتور و ترانس دو خودرو صحبت کرده که باهم میخونیمش.
موتور و ترانس
رنو کولئوس
دو موتور در محدوده کولیوس موجود است. لایف، اینتنز، ذن و اس ادیشن (نسخه محدود اجرا تقریبا 360 دستگاه ، مبتنی بر اینتنز) همه با موتور بنزینی 2.5 لیتری رنو-نیسان در دسترس است.
لایف 4*2 است در حالی که ذن و اینتنز فقط 4*4 هستند. دیزل فقط در اینتنز موجود است.
این پیشرانه 2.5 لیتری 126کیووات / 226نیوتونمتر را تولید می کند و اتومبیل های غیر ایدبلیودی را از 0 تا 100 کیلومتر در ساعت در 9.5 ثانیه به حرکت در می آورد که عملکرد شتاب معقول برای خودروهای با این اندازه و وزن (1552 کیلوگرم) است. بنزینهای ایدبلیودی با وزن 56 کیلوگرم در 9.8 ثانیه به ۱۰۰ می رسند.
توربو دیزل یک موتور 2.0 لیتری است و با وجود موتور کوچکتر از بنزین ، قدرت بیشتری در 130 کیلو وات و گشتاور قابل ملاحظه بیشتر در 380 نیوتن متر دارد. صفر تا 100 کیلومتر در ساعت در 9.5 ثانیه ارسال می شود.
چه در جلو و چه ایدبلیودی ، بنزین یا دیزل ، کولیوس مجهز به گیربکس اتوماتیک نیست ، بلکه از طرف طرفداری نیسان به طور مداوم متغیر (سی وی تی) است. هیچ گیربکس دستی یا گزینه الپیجی وجود ندارد.
طبق مشخصات رنو ، ظرفیت بکسل ترمز شده در هر کیلوگرم 2000 کیلوگرم برای بنزین و جالب توجه 1650 کیلوگرم برای دیزل است. با توجه به اسب بخار قدرت و گشتاور فوق العاده ، عجیب به نظر می رسد ، اما در آنجا هستید.
در مورد اینکه آیا موتورها دارای کمربند زمان بندی یا زنجیره هستند ، هر دو موتور کمتری با زنجیره نگهداری هستند. با این وجود ، نسخه باتری یا هیبریدی وجود ندارد.
مزدا CX-5
ماشین تست سیایکس-۵ ما به یک موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری توربو بنزینی مجهز است که 170 کیلو وات و 420 نیوتن متر تولید می کند و درایو از طریق گیربکس اتوماتیک شش سرعته به هر چهار چرخ ارسال می شود.
ما قبلاً این موتور را آزمایش کرده ایم و در حالی که هیچ چیز در قسمت جلوی پیشرانه تغییر نکرده است ، ما هنوز طرفداران بزرگی از این موج بی دردسر هستیم.
به عنوان یکی از پرقدرت ترین موتورهای بنزینی که می توانید در کلاس اصلی اس یو وی با اندازه متوسط وارد شوید ، به نظر می رسد که از خط دور شوید و موتور صفر تا 100 کیلومتر در ساعت را در 7/7 ثانیه با زحمت زیاد انجام میشود. .سبقت گرفتن در سرعت های آزادراه نیز آسان است ، زیرا گیربکس اتوماتیک با تغییر هوشمند ، یک سیم پیچ را برای برخی از بیشه های اضافی به راحتی لگد می زند.
گشتاور اوج از 2000دور در دقیقه در دسترس است و باعث می شود سی ایکس-۵ از رانندگی با سرعت آهسته تر به جای یک کار خسته کننده و آهسته لذت ببرید.
با این حال ، ما حساب می کنیم که اتومبیل شش سرعته فقط به موتور دیگر احتیاج دارد که بتواند رانندگی آزادراه ها را حفظ کند ، فقط برای این که باعث بهبود عملکرد موتور شود و کمی بیشتر موتور را پایین بیاورد.
اگر پرچمدار موتور 2.5 لیتری توربو بنزینی مورد علاقه شما نیست ، پیشرانه های دیگری در محدوده سی ایکس-۵ موجود است ، از جمله واحدهای بنزینی پایه 115کیلووات / 200نیوتونمتر 2.0 لیتری که به یک گیربکس دستی شش سرعته جفت می شوند و بنزین بنزینی تنها 140 کیلو وات / 252 نیوتن متر با انتقال اتوماتیک است.
دیزل نیز در محدوده سی ایکس-۵ ارائه می شود ، یک اتفاق به طور فزاینده ای نادر همچون تویوتا راو۴ ، فورد اسپیس و سوبارو فورستر مدتهاست که دارای گزینه های سوزاندن روغن نیستند ، و در مورد مزدا یک دوقلو توربو با حجم 140کیلووات / 450نیوتونمتر 2.2 لیتری است.
با این حال ، بر خلاف سه رقیب اس یو وی در اندازه متوسط ، مزدا سیایکس-۵ خود را با هر نوع پیشرانه الکتریکی ارائه نمی دهد.
می توان استدلال کرد که در سال 2020 ، استرالیا هنوز آینده وسایل نقلیه الکتریکی را به طور کامل درگیر نخواهد کرد ، اما برای کسانی که مایل به جدیدترین فناوری پیشرانه ترکیبی یا افزونه ای هستند ، سیایکس-۵ هنوز پاسخی (مانند اکثر رقبا) ندارد.
کارزگاید