مقایسه رنو کولیوس با تیگوان

پیشرانه
اگر فضای داخلی کولیوس و تیگوان بین این دو خط بکشند، پیشرانه های کاملاً متفاوت، دو راه حل مجزا ایجاد می کنند.

در حالی که هر دو موتور چهار سیلندر مجهز به بنزین هستند و هر دو اتومبیل از طریق سیستم های چهار چرخ محرک قدرت خود را به زمین می رسانند، تقریباً در اینجا شباهت ها به پایان می رسد.

علی رغم پوشیدن نشان های رنو، مهندسی کولیوس از طریق شریک اتحاد، نیسان، به معنای همان موتور و سیستم انتقال قدرت همان چیزی است که در نیسان ایکس تریل خواهید یافت. گرچه ممکن است پر زرق و برق نباشد، اما حداقل ثابت شده است.

در نتیجه، شما یک موتور بنزینی 2.5 لیتری تنفس طبیعی دریافت می کنید که در 6000 دور در دقیقه 126 کیلووات و در 4400 دور در دقیقه 226 نیوتن متر تولید می کند، بنزین آن 91 اکتان (معمولی) است و از طریق سی‌وی‌تی اتوماتیک تحویل می شود.

در اردوگاه فولکس واگن، تیگوان از یک توربوشارژ 2.0 لیتری چهار سیلندر استفاده می کند که هر دو با 162 کیلووات در 6200 دور در دقیقه قدرت بیشتری دارد، اما همچنین با 350 نیوتن متر موجود از کمتر از 1500 دور در دقیقه تا 4400 دور در دقیقه گشتاور بیشتری تولید می کند. با این حال، نکته منفی این است که تیگوان حق بیمه بدون سرب را پیشنهاد می کند و فقط 95 را حداقل می پذیرد.

فولکس واگن دو کلاچه (یا دی‌اس‌جی) اتوماتیک تنها گیربکس موجود با موتور 162تی‌اس‌آی است و سیستم چهار چرخ متحرک تیگوان با یک صفحه حالت درایو که حالت های آفرود متناسب را در خود جای داده است ، تکمیل می شود. 

رویکردهای مختلف پیشرانه، حس کمی نرمتری به رنو می بخشد. شتاب آنچنان مشتاق نیست و با کمبود تنظیم مداوم نسبت انتقال و نه تغییر دنده واقعی، انتقال به همان سادگی است که می بینید، هرچند هرگز کاملاً هشدار و پاسخگو نیست.

برعکس ، تیگوان (و گشتاور اضافی آن) احساس سرزندگی بیشتری می کند. بعد از لحظه ای تردید اولیه از حالت سکون، تیگوان به وضوح احساس قدرت بیشتری می کند و دی‌اس‌جی خودرو با تغییرات نرم و سریع دنده کالیبره می شود.

رسماً سرعت کولئوس از 0-100 کیلومتر در ساعت در 9.8 ثانیه در مقایسه با سرعت بسیار کم 6.5 ثانیه ای برای تیگوان است. تیگوان همچنین دارای یک میان برد معتبرتر برای شتاب نورد است که باعث می شود سبقت گرفتن کمتر یک امر اعصاب خردکن باشد.

ناامیدکننده است، هیچ یک از این جفت ها نتوانستند آن نوع صافی با سرعت کم را که مسلماً باید اتومبیل های متمرکز بر خانواده باشد، ارائه دهند. در مورد تیگوان، ماشین به جلو یا عقب می لرزد و قرار دادن آن در هنگام پارک کردن را دشوار می کند، در حالی که کولیوس قبل از خروج از خط، خیلی خوب به فشار پدال نور پاسخ نمی دهد.

خزیدن در ترافیک کندتر یکی دیگر از لباس های قدرتمند تیگوان است که در آن فشار ثابت گاز یک سرعت ثابت مربوطه را به وجود می آورد. اما همین کار را در کولیوس نیز امتحان کنید و اتوماتیک با تغییر دادن نسبت دنده به طور مداوم، سعی می کند تغییرات جزئی در شیب، یا تنظیمات کوچک در گاز را به خود اختصاص دهد.

در نتیجه، نگه داشتن کولیوس با سرعت ثابت تقریباً غیرممکن است - تاثیری که با سرعت کمتری تقویت می شود. این نکته خوبی است که هر دو خودرو دارای محدود کننده سرعت و کروز کنترل هستند، تیگوان نیز به طور استاندارد کروز تطبیقی ​​را انتخاب می کند.

 

f:id:renaultkoleos:20200911040038j:plain

caradvice