بررسی و آزمایش رانندگی در جاده رنو کولئوس

بررسی و آزمایش رانندگی در جاده رنو کولئوس

کولیوس 450 لیتر فضای باربری را ارائه می دهد که از طریق درب عقب افقی قابل دسترسی است. در صورت لزوم، فقط در نیمه بالایی صندوق می توان به قسمت بار دسترسی داشت - در مکان های تنگ پارکینگ آپشن بسیار خوبی است - اما همچنین می توان دسترسی به اقلام را برای صندلی های عقب کمی افزایش داد.

صندلی های عقب برای افزایش فضای صندوق برای باربری به میزان 1380 لیتری بسیار مناسب، 60 به 40 واگن را تقسیم می کند. یک پوشش امنیتی جمع شونده نیز بصورت استاندارد گنجانده شده است و در صورت عدم استفاده به راحتی از جای خود خارج می شود تا مانع استفاده از این فضای اضافی نشود.

زیر کاپوت کولیوس موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر توربو دیزل (یا دی‌سی‌آی به زبان رنو) وجود دارد تا قدرت کشش قوی و صرفه جویی در مصرف سوخت مناسب را داشته باشد. این موتور 110 کیلووات نیرو را به دور موتور 4000 دور در دقیقه و گشتاور 360 نیوتن متر را از 2000 دور تبدیل می کند، که برای اکثر رانندگی ها بیش از اندازه کافی است.

در ابتدای حرکت میزانی تاخیر توربو وجود دارد، اما پس از آن به سرعت شتاب بالا می رود. کولیوس حرکت 0-100 کیلومتر در ساعت را در 10.2 ثانیه انجام می دهد، که با توجه به استفاده خانوادگی و سوارکاری معمول با خودرو، یک عملکرد مناسب است.

بازده مصرف سوخت در یک هفته 9.4 لیتر در هر 100 کیلومتربود که قابل قبول است (ترکیبی از 50:50 رانندگی در شهر و بزرگراه).

کولیوس از گیربکس شش سرعته اتوماتیک روان که چهار چرخ را بر اساس نیاز (اتوماتیک) حرکت می دهد استفاده می کند، اگرچه گزینه دنده ای نیز در وجود دارد.

همانطور که از نظر رنو به یک امر عادی تبدیل شده است، کولیوس به جای کلید اتومبیل سنتی از یک کارت کلید نیز برخوردار است. اندازه آن تقریباً به اندازه کارت اعتباری است، البته تا حدودی ضخیم تر، و دارای کنترل از راه دور خودرو است. این کار به راحتی در جیب شما (یا کیف پول) جای می گیرد و با یک دکمه توقف-شروع در ماشین همراه است که برای راه اندازی ماشین به راحتی فشرده می شود.

کارت کلید همچنین امکان فعال سازی چراغ های جلو در شب را فراهم می کند و به راحتی می توانید مسیر خود را روی سطوح ناآشنا پیدا کنید.

کولیوس تجهیزات ایمنی استاندارد بسیار بالایی از جمله کیسه هوای جلو، جانبی  کنترل الکترونیکی پایداری (ای‌اس‌سی) با کنترل کشش و همچنین ترمز ای‌بی‌اس با کمک ترمز اضطراری را ارائه می دهد و همچنین محل نصب صندلی کودک ایزوفیکس نیز تعبیه شده است. جای تعجب نیست که با این ویژگی ها کولیوس امتیاز 5 ستاره انکپ را کسب کرده است.